Groot onderhoud

Veel gevraagd over Groot onderhoud

Wat houdt groot onderhoud in?

Algemeen

Groot onderhoud zijn de werkzaamheden die Vechtdal Wonen uitvoert om de woning te onderhouden. Dit kan onderhoud aan de installaties zijn, schilderwerk, maar ook douche/toiletvervanging en verduurzaming.

Wanneer voeren jullie groot onderhoud uit?

Algemeen

Wij hebben in een plan (meerjarenonderhoudsbegroting) vastgelegd wanneer er groot onderhoud wordt uitgevoerd aan uw woning. U mag altijd contact met ons opnemen om te vragen wat de planning voor uw woning is, 0529 - 45 25 88.

Hoe word ik geïnformeerd over groot onderhoud aan mijn woning?

Algemeen

We informeren onze huurders, voordat we starten met groot onderhoud, door middel van een brief. Deze brief proberen we zo vroeg mogelijk te versturen, zodat u tijdig op de hoogte bent.  

Ik wil niet dat er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

Wanneer het groot onderhoud dringend noodzakelijk is, dan moet het uitgevoerd worden. Wel proberen we altijd zoveel mogelijk rekening met u te houden. Er zijn ook diverse werkzaamheden die hier niet onder vallen. Wanneer u niet wilt dat dit uitgevoerd wordt, dan kunt u dit aangeven bij de projectleider of bewonersbegeleider projecten die bij dit project betrokken is. 

Ik ben niet aanwezig als er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Kan dit op een ander moment plaatsvinden?

Algemeen

In overleg met de projectleider of bewonersbegeleider die bij dit project betrokken is, wordt er gekeken naar de mogelijkheden. 

Regelen jullie vervangende woonruimte wanneer er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd?

Algemeen

Huurders kunnen in de woning blijven tijdens de onderhoudswerkzaamheden. Als dit om gezondheidsredenen absoluut niet mogelijk is, kijken we samen met u naar een oplossing.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het groot onderhoud. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

U mag dit melden bij de betrokken projectleider of bewonersbegeleider. Voor aanvang van het groot onderhoudsproject heeft u van ons of van de aannemer contactgegevens ontvangen. Wanneer u deze gegevens niet meer heeft, dan mag u contact met ons opnemen door te bellen met 0529 - 45 25 88

Mijn cv-ketel doet het niet. Wat moet ik doen?

Algemeen

Alle huurwoningen hebben een sticker of een boekje in de meterkast. Hierop staan alle belangrijke telefoonnummers en ook wie u kunt bellen voor een CV storing. Heeft u geen meterkaststicker? Neem dan contact met ons op via 0529 - 45 25 88.