Onderhouds ABC

Wij voeren grote onderhoudswerkzaamheden uit aan uw woning. De kleine reparaties zijn voor uzelf. In ons Onderhouds ABC staat beschreven welke reparaties voor onze rekening zijn en wat u als huurder zelf mag uitvoeren.

Veel gevraagd over Onderhouds ABC

Wat is het Onderhouds ABC?

Algemeen

Als er iets in of aan uw woning kapot gaat, is er reparatie nodig.

Wie doet wat?

Grote onderhoudswerkzaamheden doen wij, kleine reparaties zijn voor de huurder. Om verwarring te voorkomen hebben wij in het 'Onderhouds ABC' staan welke reparaties voor rekening van Vechtdal Wonen zijn en wat u als huurder zelf mag uitvoeren.

Mijn cv-ketel doet het niet. Wat moet ik doen?

Algemeen

Alle huurwoningen hebben een sticker of een boekje in de meterkast. Hierop staan alle belangrijke telefoonnummers en ook wie u kunt bellen voor een CV storing. Heeft u geen meterkaststicker? Neem dan contact met ons op via 0529 - 45 25 88.

De verlichting in de algemene ruimte is stuk, kunnen jullie dit repareren?

Algemeen

Ja, wij zorgen ervoor dat dit gemaakt wordt. Klik hier om het door te geven.

Ik woon in een koopwoning, naast een huurwoning, kan ik een reparatieverzoek indienen?

Algemeen

Wij voeren alleen reparaties uit aan ons woningbezit. Het kan toch gebeuren dat u een reparatiemelding heeft vanwege een huurwoning van ons, neem dan contact met ons op via info@vechtdalwonen.nl of 0529 - 45 25 88

Ik huur een woning via een zorgorganisatie. Kan ik zelf een reparatie melden?

Algemeen

Nee dat is niet mogelijk, neem hiervoor contact op met de zorgorganisatie waarvan u huurt. 

Waarom krijg ik een rekening voor een uitgevoerde reparatie?

Algemeen

Er zijn verschillende oorzaken waardoor u een rekening ontvangt voor een reparatie die door ons of door onze aannemer is uitgevoerd. Op het moment dat u een reparatie bij ons meldt, dan informeren wij u dat hier kosten aan verbonden zijn. 

Ik krijg een rekening voor een uitgevoerde reparatie en daar ben ik het niet mee eens. Wat kan ik doen?

Algemeen

Niet alle reparaties zijn kosteloos, maar we proberen altijd van tevoren aan te geven of er voor u kosten aan verbonden zijn. Als u het hier niet mee eens bent, neem dan contact met ons op via info@vechtdalwonen.nl of 0529 - 45 25 88

Ik wil graag een extra (kook)groep in de meterkast, kan ik dit aanvragen?

Algemeen

Nog niet alle meterkasten in onze woningen zijn hier voor geschikt. Neem eerst contact met ons op, zodat we voor u kunnen nakijken wat de mogelijkheden zijn via 0529 - 45 25 88 of via info@vechtdalwonen.nl.

Kan ik zand krijgen voor het ophogen van mijn tuin?

Algemeen

Ja, u kunt één keer per jaar twee kuub zand ophalen. Dit kan op verschillende locaties. Neemt u hiervoor contact met ons op via 0529 - 45 25 88 of vraag het aan via hier.

Waarom beslaat mijn raam aan de buitenkant?

Algemeen

Wanneer het raam aan de buitenkant beslaat noemen we dat condens. Dit heeft te maken met luchtvochtigheid.
Dit komt door een lage buitentemperatuur en een hoge luchtvochtigheid. Dit komt meestal voor in de ochtenduren tijdens het voorjaar en het najaar. Zodra de temperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt, verdwijnt de condens.

Eventuele condensvorming komt niet door een fout in het product, maar is juist een gevolg van de zeer goede warmte-isolatie van het raam. Bij beglazing met een hoge thermische isolatie zoals HR++ glas zal dit eerder optreden dan bij isolerend dubbelglas of enkel glas met een lage warmte-isolatie.

Condensvorming komt in een beperkt aantal situaties voor en is niet te voorkomen. U hoeft de ruiten niet droog te maken. Zolang de buitentemperatuur laag en de relatieve vochtigheid buiten hoog is, zal de condens terug komen. Condensvorming aan de buitenzijde is niet schadelijk, omdat de buitenzijde van het glas altijd afwaterend uitgevoerd wordt om het risico op stilstaand vocht te voorkomen.

Ik wil een reparatie melden buiten kantoortijd, waar kan ik dat doen?

Algemeen

Heeft uw reparatie spoed?
Dan kunt u hiervoor contact opnemen met onze storingsdienst. Zij zijn bereikbaar via ons algemene telefoonnummer 0529 - 45 25 88. U hoort dan eerst een bandje, maar blijf aan de lijn en dan hoort u na 30 seconden de telefoon overgaan. U krijgt dan de monteur van de storingsdienst aan de telefoon.

Is de monteur in gesprek?
Spreek de voicemail in of probeer het op een later moment weer.

Heeft uw reparatie geen spoed?
Bel ons dan tijdens onze openingstijden of meld de reparatie online, klik hier.